Salvador 2

Kõigepealt jagan seda suurepärast laulu 😀 Tegu on Brasiilia 2014.aasta ametliku karnevalilooga, mida kuulis igalpool nii umbes 10000 korda päevas. Nii sõnu kui ka tantsusamme teavad vist absoluutselt kõik ja on täiesti tavaline, et tänaval tantsivad selle järgi nii vanad inimesed kui väiksed lapsed. Ja kaks gringot ka.

Meie järgmised päevad Salvadoris möödusid valdavalt Pelourinho linnaosas karnevalimelu nautides. Jõime keskväljakul capirinhat ja kookosvett, jalutasime väikestel tänavatel ja kui puhata tahtsime, istusime natuke hostelis, mängisime sealse pere pisikese pojaga ja nautisime meile pakutud kokteile. Ja siis jälle karnevalile rongkäiku uudistama. Peaväljakul mängis alati üks grupp capoeirat, peika õhutusel sain ka nendega rohkem kui korra mängida. Jõudsime ära käia ka rannas ja turul. Rand ei ole Salvadoris küll sama kui Ipanema või Copacabana, aga ka sugugi mitte halb. Mina muutusin järjest punasemaks ja nägin kohati välja nagu oleks peksa saanud.

Meile sai väga ruttu selgeks, et söögikohtadena sobivad meile kõige paremini kohad, kus saab kilo eest maksta, valida võid mida iganes soovid. Sealjuures pakutakse alati alati feijoadat (traditsiooniline roog, mis koosneb põhiliselt ubadest), kala, liha ning suures valikus erinevat juurvilja. Tundus, et meie sõime oluliselt vähem kui keskmine brasiillane, nii et tegu oli tavaliselt ülimaitsva ja võrreldes tavakohtadega  ka palju odavam.

Karnevalipaelad, traditsioon on pael kiriku värava külge siduda. Aga sidumiseks sobivad ka juuksed, käed jms.

Üks paljudest karnevaligruppidest Pelourinhos.

Capoeira! Parempoolne tüüp oli väga osav ja sõbralik. Kui salvadori lähete, siis jätke neile natuke jootraha, nad on keskväljakul ja nendega saab pilti teha ja puha. Salvador on capoeira sünnikoht ning oleks patt külastada seda nii, et ühtegi capoeira mängu ei näeks. Kuigi siis peaks küll silmad kinni ringi liikuma.