Praia do Forte

Meie Brasiilia reisi üks peamisi eesmärke oli loodusesse saada. Kuigi ka linnas oli tore, aga ühel hetkel väsitas see siiski ära ja tundsime, et oleks aeg millekski teistsuguseks. Meie reisigiid ütles, et Salvadori läheduses (umbes tunniajane bussisõit) asub Praia do Forte, mis on kuulus oma merikilpkonna keskuse poolest. Seal tegutseb nimelt projekt Tamar, kes kaitseb merikilpkonni, et nad ikka välja ei sureks. Kuna ma olen suur kilpkonnade fänn, sain selle pisiku eelmine aasta kui kuu aega Türgis merikilpkonnade keskuses elasin ja töötasin, siis ei jõudnud ära oodata, mil taas oma sõpru näen.

Praia do Fortesse jõudes, otsisime esimese asjana omale öömaja. Kaua ei pidanud otsima, sest hotelle on seal palju, hinaklass suhteliselt ühtlane. Leidsime endale imearmsa pesa, koos rõdu ja võrkkiigega. Puhkasime natuke võrkkiiges ning siis läksimegi kilpkonnasid vaatama. Esimesed emotsioonid randa jõudes olid hingematvad, tõeline paradiis. Kilpkonnade keskus oli aga natuke teistsugune, kui ma arvasin. Natuke liiga turistikas, ma lootsin vist midagi sellist nagu Türgis oli. Aga muidu oli väga tore, saime haikalale pai teha, kilpkonna toita ja pisikesed kilpkonnad nägime ka ära. Selle üle oli mul väga hea meel, sest Türgis olin natuke valel ajal ja ühtegi beebit siis veel näha ei olnud.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pärast kilpkonnade uudistamist läksime randa, hakkas juba vaikselt pimedaks minema. Leidsime palmi, mis oli kaldu ja kuhu oleks väga tahtnud ronida, aga seal all amelesid mingid teismelised, kes ei plaaninudki liikuda, kui meie püüdlikult üles ronida proovisime. Jätsime selle ürituse siis katki. (olgu ära märgitud, et järgmise päeva uus katse ei toonud samuti edu, tuleb välja, et palmipuude otsa ronimine on kardetust keerulisem). Edasi jalutades leidsime aga liivas siblavaid krabisid. See liiv seal, muide, oskab väga ilusti laulda. Mõtlesime ka, et oleme romantilised ja käime tähistaeva all ujumas, aga selgus, et merepõhi on teravaid kive täis, nii et ukerdasime ruttu tagasi kaldale. Jalutasime veel edasi, lootuses lihtsamalt, kuskilt sisse põigates, tagasi hotelli jõuda, aga siis tuli rannapatrull meiega riidlema, et me ei tohi seal enam olla (ranna kõrval oli politsei poolt turvatud ala), ning me pidime tuldud teed pidi tagasi minema. Hotelli juures nägime jaanimardikat, kes tõepoolest säras nagu taskulamp (jah, ma kavatsen üles loetleda kõik elukad, keda me reisil olles kohtasime).

Sõime õhtusööki ühes paljudest välirestoranidest ja kondasime veel natuke ringi. Praia do forte on turistide paradiis ja tundub, et just kohalike turistide seas päris populaarne. Söögi- ja joogikohti on igale maitsele ja ega seal miski just teab mis odav ei ole. Kuigi eks kõik sõltub endast, palju kulutada. Õhtul käisime veel kohalikus baaris live muusikat kuulamas ja kokteile joomas. Mõistagi kasseeriti meilt ka muusika kuulamise eest raha. Sellest hoolimata on Praia do forte väga ilus ja väikeseks puhkuseks väga sobilik. Järgmise päeval võtsime ka rahulikult ja peesitasime veel tükk aega rannas palmi all. Pärast sõime ülihead jäätist, meie  suureks üllatuseks ja heameeleks olid jäätisest (õigemini küll mahakukkunud m&m´s-idest) väga huvitatud ka pisikesed pärdikud. Kui kelner kõrvalolevast restoranist neile puuvilja pakkus, siis selle peale kirtsutati vaid nina.

Reisi lõpetasime jalutuskäiguga looduspargis, kus kohalikku floorat ja faunat uudistasime. Tagasi Salvadori sõitsime minibussis, mille juht eelmises elus ilmselt ralliäss oli. Brasiillased üldiselt ei tunnistagi liiklusreegleid, aga õnneks elasime kõik ekstreemsed bussisõidud ilusti üle ja tänaval meid ka keegi alla ei ajanud.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA