Avastades Eestimaad

See suvi ma muud ei teekski, kui sõidaks mööda Eestit ringi ja avastaks uusi paiku. Reisiplaanid suvel läksid luhta, seega ma kuhugi kaugemale see suvi ei sõida, küll aga tahaks aega efektiivselt kasutada ja ikkagi võimalikult palju näha ja kogeda.

Pühapäeval oli meil peikaga jälle võimalus natuke autoga ringi vurada. Ilm tegi trikke ja ega me päris täpselt ei teadnud, mida päevaga ette võtta, aga lõpptulemus oli väga mõnus.

Sõitsime Tallinnast välja, uurisime teel natuke kivikalmeid ja katsusime lammastega tutvust teha, edasi sõitsime Kiiu torni külastama. Kiiu torni olen varem ainult likööri pudeli pealt näinud. Päris elus on see väga kaunis paik. Tornis olid väga armsad ja sõbralikud perenaised, kes natuke ajaloost rääkisid ja nõu andsid, kuhu me sööma minna võiksime. Torni sisemus oli nii ilusaks tehtud, et elaks seal hea meelega isegi. Mõisnik, kes seal kunagi elas, tegi hea valiku. Haarasime teele kaasa ka pudelikese likööri, mis hiljem sooja andmiseks kasuks tuli.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Minul oli selleks ajaks juba suur nälg ja hakkasime otsima söögikohta. Tädide soovituste kohaselt tahtsime külastada Salmistu Okasroosikest. Tee peale jäi ka imeilus Salmistu rand, ronisime vaatetorni otsa ja peika tahtis paadi ärandada, aga mina eeskujuliku inimesena ei lubanud. Okasroosikest me aga siiski ei leidnud ja kuna kõht oli tühi, leppisime Okka kõrtsiga. Toidul polnud viga, hinnad ainult veidi liiga kallid, aga minu kõht oli rahul.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Edasi suundusime Rakvere poole. Uskumatu, aga see oli minu esimene kord Rakveret külastada. Vaatasime linnuse ümbruses ringi ja jalutasime natuke Rakvere tänavatel. Mulle väga meeldisid väikesed puumajakesed.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Rakvere on lausa nii eriline koht, et seal sajab taevast kalu, ausalt ka.

Olime lootnud ilusat ilma, et õhtul telkida, õnneks hakkas ilm juba ka natuke paremaks minema ja otsustasime siiski proovida. Valisime välja RMK telkimisplatsi Juminda poolsaarel. Oh, Juminda on vist üks ilusaimaid paiku üldse Eestis! Juba see pikk tee läbi metsa, meri aegajalt puude taga piilumas oli ilus. Tee peal peatasime ühe vanapaarikese, et teed küsida. Kui nad kuulsid, et telkimispaika otsime, siis ütlesid, et telkida võib ju igal pool ja kutsusid meid enda hoovi. Imearmsad inimesed. Iseenesest oleks võinud nende juurde ka minna, aga juhtnöörid ei olnud nii väga selged (“noh,  tead küll, see maja kohe siin samas”) Seega otsustasime ikka natuke edasi sõita ja ametliku telkimiskoha leida. Selle me ka leidsime ja see oli tõesti suurepärane. Suured puidust piknikulauad, lõkkekohad koos puudega ja imekaunis loodus.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kahjuks arvas ka üks teine seltskond, et tegu on hea kohaga ja võttis meie lõkkekoha ära. Tegime siis pikniku ilma lõkketa, aga varsti hakkas siiski natuke jahe ja otsustasime siiski proovida lõket teha sellest vähesest lõkkematerjalist, mis meil oli. Metsast aga saime piisavalt materjali juurde, nii et varsti oli meil päris jaanituli. Tuleb välja, et oleme tule tegemises väga andekad. Leidsime endale ka väikese sõbra, kes koos meiega lõkke ääres mõnules.

Tean küll, et on palju inimesi, kes telgis magamist silma otsaski ei kannata, mina aga võiks terve suve telgis elada, eeldusel, et liiga külm ei ole. Merelained ja tuulekohin ja kõik telkimisega kaasnev on nii mõnus lihtsalt. Mis teha, maalaps jääb maalapseks siiski. Õnneks ei olnud muutlikule ilmale vaatamata telgis eriti külm, öösel küll korra hakkas jahe, aga sügavamale magamiskottidesse pugedes magasime väga rahulikult hommikuni välja. Hommikul tegi peika veel kiire supluse meres ja sõitsime tagasi linna. Juba igatseks sinna tagasi minna, õnneks on pikk suvi veel ees ja ei saa kaunid kohad sugugi otsa.

4 thoughts on “Avastades Eestimaad

1. Oh kui tore, ma oleks nagu ise teiega kaasas trippinud 😀 (seda nimetatakse liiga heaks fantaasiaks vist :D)
    Aitäh piltide eest, Eestimaa on ikka niii ilus!

2. Eesti suvi ja loodus on ikka üle kõige 🙂 Omalgi on mõnus ring suvel plaanis, Peipsi äärde ja siis lõunasse, tagasi Pärnu ja Haapsalu kaudu.