Head aega, suvi

Tahan suvest mäletada seda, mis tunne oli, kui esimest korda pärast öövahetust töölt valges ära minna oli. Ja kuidas õhk varahommikul lõhnab. Kuidas jaanilaupäeval vanaisa kasukaga kamina äärde tuli ja kuidas mu vanaema ta naljade peale korrutas, et “lõpeta ära, mul tuleb piss püksi”. Kuidas me peikaga Palanga poolsaarel telkisime ja suurepärase lõkke metsast korjatud hagudest tegime. Kuidas me lõkke ääres lobisesime ja kassiga mängisime. Ja kuidas ma hommikul telgist vaatasin, kuidas ta külmas merevees ujub. Kuidas üks vanem usa turist mind maakaks nimetas, kui me Lahemaal käisime ja ma ilmselge rahuloluga ringi silkasin ja kose taga turnisin. Kuidas ma siis sain aru, et see ei olegi solvang, vastupidi. Kuidas me käisime mustamäel maja taga metsas piknikul ja sõime piraadi krõpse ja jõime õlut ja üritasime pimedas sulgpalli mängida. Kui väga eriline see tundus. Kuidas ma Tarsi tallu jõudsin ja hommikul oma teist peret nägin. Kui hea oli trenni teha ja kuidas me käisime saunas ja tegime lõket ja kuidas ma sain aru, et see on nüüd tõepoolest suur osa minust. Kuidas oli nii kiire aeg ja siis lõpuks sain ühe päeva Kiisal olla ja peika tuli ka hiljem ja kui hea oli kodus väikeses majas magada. Ja kui uskumatult hästi võib üks koht lõhnata. Ja veel, kui hea oli Haabneemes ühel õhtul, kuidas me mitu korda ujumas käisime ja korrutasime, kui hea on elu ja rannas capoeirat mängisime ja lihtsalt olime. Muidugi ka see, kuidas me suve algul pargis vihmaga trenni teha püüdsime ja lõpuks seisime puu all ja laulsime. Siis veel Jõgeva, kuidas ma üheks päevaks ajas tagasi rändasin ja leidsin, et kõik on sama, aga erinev, korraga on maailm nii palju suuremaks kasvanud ja vanad kohad tunduvad väiksed, aga siiski nii erilised. Veel nii, nii palju hetki, tundeid, lõhnu, valgust. Aitäh, 2014. aasta suvi, sa olid minu vastu hea. Tere, sügis, ma tean, et sa ei mõtle ka halba, palju ilusat on veel ees.

2 thoughts on “Head aega, suvi

Leave a Reply

