10 mind mõjutanud raamatut

Facebooki ei taha postitada, teen siin. Päris keeruline ülesanne ja rasked valikud, aga panin kirja need, mis esimesena pähe tulid. Kindlasti võiks veel pikema nimekirja teha.

1. Antoine de Saint-Exupéry “Väike prints”- olen juba varemgi siin printsist kirjutanud, aga ilmselgelt on see raamat mind mõjutanud. Väike prints on aegade algusest saati minuga olnud nagu ustav sõber.

2. James Herriot “Lood igasuu ilusatest ja imelistest loomadest”- Ja kõik teised tema teosed. Ma ei saa kuidagi öelda, et õppisin Herriotilt armastama loomi, kindlasti mitte, see oli juba varem. Aga mäletan väga selgelt kuidas me terve perega tema raamatuid lugesime, naerdes ja nuttes. Väiksena tahtsin loomaarstiks saada (nagu Herriot) ja oma loomade varjupaiga avada.

3. Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”- Põhikooli ajal lugesin matemaatika tunni ajal salaja kirjanduse õpikut, kus oli katkend sellest raamatust. Keskkooli ajal tuli see taas teemaks ja olin mingi aeg väga selle teose ja Remarque´i lummuses.

4. Franz Kafka “Metamorfoos”- Nutsin seda lugedes nagu väike laps, nii selge oli viha ebaõigluse ja hoolimatuse suhtes.

5. Victor Hugo “Hüljatud”- Olime emaga Pariisis, kui õhtul hotellis enne magama minekut Hüljatuid lugesin ja kõik tundus käegakatsutavalt reaalne. Hüljatute temaatika meeldib mulle aga ka juba lapsest saati, keegi veel mäletab seda prantsuse multikat?

6. Jüri Üdi luulekogu- oi, kuidas ma Jüri Üdi lugesin! Teadsin vist päris mitmeid luuletusi peast.

7. Harry Potter- suht ebaoriginaalne

8. Janete Winterson “Kirg”- minu arust on Wintersoni stiil nii ilus ja kaasahaarav, et lugedes tekivad külmavärinud. Ning oi, kuidas ma tahtsin kedagi nii väga palju armastada.

9. Haruki Murakami “Norra mets”- võib-olla ma lugesin seda lihtsalt õigel ajal ja õiges kohas, sel hetkel oli see raamat mulle psühholoogi eest.

10. Stephen Kingi Tumeda torni sari- Kingi olen väga palju lugenud, aga Tume torn viis teise maailma.

2 thoughts on “10 mind mõjutanud raamatut

  1. Leidsin siit loetelust ka paljud oma lemmikud 🙂 P.S. Murakami osas ei suutnud minagi seisukohta võtta. Kas selle lugemiseks oli õige aeg ja õige koht? Või tegi raamat aja ja koha õigeteks?.. Enda kohta võin niipalju öelda, et mõne raamatuga on sedasi, et ei suuda seda pikalt kätte võtta, aga kui juba lugema ennast sunnin, siis ei suuda käest panna. Jaapani kirjandusega on minu puhul üldiselt sedasi.

    • Nii tore, et ka oma lemmikuid leidsid 🙂 “Norra metsa” kohta mõtlesin seda, et lugemiseks oli õige aeg ja koht. Mul on ka mõnede raamatutega nii, et alguses peab ennast tagant utsitama, et üldse alustada, aga pärast ei saa enam pidama.

Leave a Reply

